יום חמישי, 17 ביוני 2010

אמא שלו נדרסה.

אימא שלו נדרסה,
של מי ?
של מוסד הנישואים...שילכו הוא והאימא שלו לאלף עזאזלים... אף אחד לא יכול
עליו... באימא שלי אם אני יש לי כמה לירות בצד אני יורד מהארץ,
מה זה קשור ?
קשור, קשור אחי, המדינה עושה לחץ על הבחורות .
הוא הדליק סיגריה ואחרי שהדליק הוא שאל אם זה מפריע,
אמרתי לו כן, הוא לא הקשיב והמשיך בשטף דבריו...
מה לא עשיתי לה ? מהרוק שלי נתתי לה, לא דפקתי חשבון, יש, אין, הלכתי גירדתי
בציפורניים הלוואות, עשיתי לה שדיים, עשיתי לה פרקט, נתתי לה טבעת יהלום
בארבע אלף דולר והיא מה? ישבה כל היום ופתרה תשבצים, כוסאמהשלה
פעם בשבוע, אתה שומע אחי פעם בשבוע, שהייתי מגיע בלילה ואתה רוצה לזיין, לא
משהו, ככה סתם זיון, היא הייתה מביאה את זה לריב ואחרי שסוף סוף פתחה לי את הרגליים היא הייתה עושה לי פו...לך תתנענע.
שב כל היום והלילה בטקסי תאכל חרא תלחץ על המונה ותביא הפאפלוס בשביל
שירד לבור של הקלפים.
למה אתה כל כך כועס ?
כועס, החיים ברחו לי מהיד אח שלי, אולי אני נראה לך איש פשוט ככה סתם בן
אדם אבל אני יש לי לב כמו של ילד, כל הזמן בוכה בגלל שהיא פגעה בכבוד שלי,
מה היא עשתה ?
מה עשתה ? קמה ירקה לי בפנים לקחה את הילדה וברחה,
לא בורחים ככה סתם.
הנה ברחה לי ככה סתם.
תל אביב כמעט מרוקנת, פה ושם חולפים אנשים ברחובות, צינת הלילה חודרת
מבעד לחלון הפתוח, ברקע מדברת איזה ציפור לילה בגלי צהל, עצרתי את שלמה
רחמים ליד כיכר שוסטר בדרך הביתה לשדרות בן ציון, על המושב הקדמי מונחת
מזוודה גדולה.
מה זאת המזוודה ?
כאן בתוכו כל החיים שלי,
מה ?
יש פה אלבום תמונות של הבת שלי וצעצועים,
בשביל מה הצעצועים ?
הנה אני אגיד לך שתראה שאני לא מטומטם, הבת שלי שאם היא תרצה את
הצעצועים שלה אז האישה שלי תצטרך להתקשר וככה אני אדבר איתה, מה אתה
אומר חכם או לא ?
תגיד, זה לא קצת אכזרי?
מה אכזרי?
לקחת את הצעצועים לילדה ?
ומה אני ? לא לקחו לי את החיים ? לא לקחו לי את הלב ? לא גנבו לי את השמחה שהייתה לי, אפילו אימא שלה מקללת אותה ולא רוצה לתת לה כלום.
לפעמים נגמרת האהבה וצריך להתקדם,
מה אתה מדבר שטויות, מה ככה נגמר, עשר דקות וזהו, מה עשיתי לה, לא נגעתי בה
אפילו פעם אחת עם האצבע הקטנה, עשיתי לה מרק רגל ללקק את האצבעות,
הייתי יושב בלילה מחכה לה שתחזור מהקלוב, הייתי מחזיק את הילדה כל פעם שנסעה לתורכיה, מה, ככה עשר דקות והכל נגמר, מה אתה מדבר שטויות.
תגיד, מה אתה חושב מחזיק בעל ואישה?
מה מחזיק ? אהבה זה מה שמחזיק.
נו ומה ?
אני אוהב אותה כמו עיניים,
והיא מה ?
היא מתה עלי,
אז למה היא קמה והלכה ?
באו לה התולעים בראש,
מה זאת אומרת ?
זאת אומרת, היא חשבה שאלוהים לא רואה אותה והנה ראה ושם עליה נאחס,
מה זאת אומרת ?
הפסידה הכל...
מה זה הכל?
הכל, מה אתה רופא בבית חולים ? שואל כל הזמן ?
היה לרגע שקט, הוא בדק באצבעותיו שהמזוודה סגורה, מתוך שקית ניילון הוא הוציא תפוח עץ אדום ועסיסי,
רוצה חצי ?
תודה, לא אוכל תפוחים באמצע הלילה.
תשאל את כולם איך הייתי בשבילה, איך שהייתה חולה איפה שנשים חולות ישבתי
אצלה בבית חולים והקראתי לה מלאישה כל מיני כתבות, והיא הייתה בוכה וגם אני, הנה ככה זה חיים מאושרים, אתה מבין עכשיו, היא הלכה והשאירה אותי
לבד כמו כלב,
והבית ?
איזה בית אח שלי ? הכל חושך, אני לא נכנס לבית, ישן במונית.
מה ?
ככה, אני גומר את הלילה הולך לכיכר של בית ההלוויות ושם ישן איזה חמש שעות.
תגיד אתה לא מענה את עצמך ?
מה מענה, אני בוכה בלב, בוכה כמו תינוק, אפילו הרופא אמר שצריך לבכות .
אם היא מתקשרת ומבקשת לחזור?
עכשיו אני מדביק לה שטיח אדום על כל אבן גבירול ,
ומה ? יחזור אותו דבר..
בחיים לא, עכשיו אני מעמיד תנאים.
מה תעמיד ?
אני יגיד לה שנגמרו הקלפים, שנגמר תורכיה.
אתה עושה צחוק ?
למה עושה צחוק זה מה שהרג אותה, הייתה מדברת בטלפון כל הזמן עם חברות
ולא נוגעת בילדה לסדר אותה...
ומה ? עכשיו פתאום הכל ישתנה..
כן ישתנה, למה אין לה כסף אז מה היא תלך להיות זונה? מי יגע בה ?
לא כדאי שתיתן לזמן לעבור קצת,
מה לעבור, הזמן בידיים שלה, תמיד הזמן בידיים שלהם,
לרגע הוא שתק אחרי זה הוא הצית עוד סגריה.
אתה אח נכון ? אז תשמע טוב, אם אני מוצא מישהו שידבר לשכנע אותה שתחזור אני נותן לו חצי מונית.
למה אתה לא יכול לדבר איתה ?
כי אני אין לי את המילים שצריך,
איזה מילים צריך ?
מילים של שמאלנים זה מה שעושה לה טוב, מילים אינטליגנטיות של רופאים.
לאורך כל הדרך הוא הסתכל ישר אל הכביש, אולי לתוך הנשמה שלו, הוא לא הציץ
פעם אחת בראי לראות עם מי הוא מדבר, עוד רגע מגיעים לשדרות בן ציון.
תגיד אח שלי הוא היטה את ראשו לאחור, אתה יש לך אישה ?...יו.. רגע באלוהים
אני מכיר אותך, אתה מהטלוויזיה,
בהן צדק בטלוויזיה רואים אותך יותר ברור...
תגיד אח שלי אולי אתה מדבר איתה ככה איזה כמה מילים יפות, תגיד לה שאנחנו חברים מהצבא ופתאום נפגשנו,
איפה שרתת בצבא ?
שרתתי...מה זה חשוב
אז מה אני אגיד חברים מהצבא ?
תגיד תגיד היא לא זוכרת מהסאטלה
מה זה סאטלה ?
מה חשוב היא לא תזכור,
אבל עוד רגע שתים בלילה..
אל תדאג רק בשתיים בלילה היא מתחילה לחיות
טוב תן לי את הטלפון
תתקשר משלך למה את המספר שלי הוא תזהה ולא תענה
חייגתי ומעבר לקו נשמע צלצול ארוך, ....כן,
לילה טוב ואני מתנצל על השעה המאוחרת
מי זה ?
שמי אייל ואני מבקש שתתני לי חצי דקה להסביר
מי נתן לך את המספר רחמיים?
כן.
אתה עושה צחוק,
למה צחוק ?
מה ביקש כסף ונתת לו ?
לא.
תשמע הוא כל פעם בבית משוגעים ושהוא יוצא לחופש הוא נוהג על המונית של אח
שלו.
יש לו מזוודה מקדימה ?
כן.
תשאל אותו מה יש לו במזוודה,
שאלתי,
ומה הוא אמר ?
צעצועים של הילדה,
איזה צעצועים ואיזה נעלים בתוך המזוודה יש לו המדים שלו מהמלחמה,
ומי את,
אני אחותו, הוא חושב שאני אשתו, הוא קיבל מכה במלחמת לבנון, תרד מהמונית
כמה יותר מהר שלא תבוא לו התולעת ...
תודה....
נו מה היא אמרה ? חוזרת ?
אולי...
תעצור לי פה.
הוא הסתכל בחשדנות ועצר את המונית, הוא שוב הצית סיגריה בקשתי לשלם
והוא סובב את הראש ופתח זוג עיניים, לשלם על מה ?
ירדתי וטרקתי את הדלת,
הוא הוציא את הראש מהחלון וצעק עכשיו בטח תעשה מזה איזה קטע בטלוויזיה.
חס ושלום זה נשאר רק בינך וביני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה