יום חמישי, 17 ביוני 2010

יפה.

יפה אסרף הבת של אסרף החשמלאי הייתי הילדה הכי יפה במושבה ,
בפעם ראשונה שראיתי אותה בחוף טנטורה עם בגד ים שחור מלא וכובע מגומי אדום עם פרחי דובדבן ידעתי שאני רוצה להתחתן איתה .

היא הייתה גבוה וזקופה עם שיער שחור ושתי גומות חן ,כל דבר הצחיק אותה וכשהיא לא צחקה היא חיככה .

על החוף היא הייתה עושה גלגלון וסלטות ועמידת ידיים וכל תנועה שלה הייתה כמו תנועה של נסיכה .

אבא שלה היה חשמלאי מדופלם וחבר קרוב בוועד המושבה ובימים של אז זה היה יחוס ברמה מאד נוצצת מה שהפך את המשפחה למאוד מקובלת.

לי קראו הבן של שמעון מנהל בית הספר וזה היכנה לי יתרון בהרבה דברים ,למשל בכל יום חמישי בבוקר מוקדם הינו צריכים להירשם אצל אישתו של פרידמן נהג המשאית שהיה מוביל אותנו בשבת לחוף הים בטנטורה , תמיד היה שם דוחק ומתח ולא פעם התפתחו שם תגרות שהפכו לשיחת היום בשיכון ,בכל פעם שאימא שלי הייתה שולחת אותי להירשם לא משנה כמה אנשים המתינו אישתו של פרידמן הייתה נותנת לנו ארבעה כרטיסים שעשויים היו מניר עיתון ואת התשלום דוחה ליום אחר.

יפה הייתה מסתכלת בי בכל פעם שנפגשנו בבית הספר היא הייתה עומדת עם החברות שלה ומציצה לעברי , בכל פעם שהציצה עבר בגופי רעד חרישי שעם הזמן התפתח לרעד מחריש אוזניים .

שאול הבן של בעל המכולת ידע לנגן את האדיש מאמה באקורדיון שהם הביאו מפולניה והוא מאד רצה להיות חבר של יפה .
הוא היה מזמין אותה אליו הביתה וכשהיא הייתה באה הוא היה לובש חולצה לבנה ומכנסי גברדין שחורים מוציא את האקורדיון שהיה מנוח בסתר מתחת למיטה ומנגן לה את האדיש ממה .

יפה בא מבית שהמוסיקה בו הייתה ממין אחר והאדיש מאמה לא הרשים אותה אבל לשאול היא אמרה שזה מקסים .
לשאול היו אוזניים ענקיות והוא היה גבוה ורזה והייתה לו בלורית חומה וכל הזמן בלי להרגיש הוא היה מעביר את בלורית בין אצבעותיו הוא ידע לדקלם שירים של איציק מאנגר וידע בעל פה את כל המערכונים של ג'יגאן ושומכר, לשאול הייה בבית פטפון עם אוזן גדולה ואבא שלו היה שומע בכל שבת אחרי הצהרים פרקי חזנות עם החזן יוסלה מלבסקי .

לאבא של שאול הייתה מכולת במרכז המסחרי הוא היה בא לעבודה עם חליפה מיושנת משלושה חלקים וכל מי שרצה לקנות דבר מה הוא היה צריך לפתור לו מילים בתשבץ שהוא לא ידע ,בחנות ניגן טרנזיסטור ישן אופרות ומוסיקה קלאסית ובתקרה היה קבוע מאוורר לבן שהטיל צל על המצרכים .

אבא של שאול היה ממוחה בהשחזת סכינים ובכל פעם שהוא עמד להשחיז הוא קרא ליאצק שמכר עופות וקורקבנים שילמד פרק בהשחזות ויאצק היה יורק על הרצפה מרוב הנאה .

חשבתי לעצמי כל הזמן איך אני צד ומרשים את יפה , יפה לא רצתה לבוא אלי הביתה כי היא נורא התביישה מאבא שלי שהיה מנהל בית ספר גם שלה ולשאול לא היה איכפת לה ללכת .

היה נהוג שבכל ערב היינו מתלבשים בגדים יפים מסדרים את הפריזורה והולכים לטיול ברחוב הראשי של המשובה , אף פעם לא קבענו יפה ואני להיפגש אבל תמיד נפגשנו , אף פעם לא קבענו שעה אבל תמיד הגענו באותו רגע .

שאול אף פעם לא הגיע בזמן תמיד הוא הצטרף אלינו עם מלא תירוצים
פעם נסגרה לו הדלת של השירותים על האצבע פעם החמיצה שאימא שלו הכינה התפוצצה בתוך הסיר לחץ פעם הוא היה צריך לצבוע את המחסן,
בלי סוף תירוצים ,יפה תמיד נורא צחקה ואני הדגרתי בו שכל הדברים הרעים קורים רק לו ובתוכי מאד שמחתי, שאול הלך בצד שמאל של יפה ואני בצד ימין טיפה אחורה שתסתובב אלי ואליו תראה את העורף .

הימים היו לחים והרבה רטיבות נעה באוויר הרטיבות הייתה מפרקת ופוגעת בתסרוקת ובכל פעם שיפה לא הסתכלה ניסיתי לתקן ולשחזר את התסרוקת .

יום אחד שאול לא הגיע ופתאום נשארנו ללכת לבד הכל השתתק מסביב רק היא ואני הולכים וכמעט לא מדברים היא החזיקה ביד עט פלסטיק כחול וכל הזמן מוללה אותו בפיה , שאלתי אותה אם היא רוצה שנשב אחד ליד השני במשאית שנוסעת לים והיא אמרה שלא איכפת לה המשכנו ללכת וכמעט הגענו לקצה הרחוב ואז פתאום העט נפל לה מהפה ואני התכופפתי להרים לה את העט הושטתי את היד והגשתי לה את העט והיא אמרה לי שאני יכול לקחת אותו במתנה .

בלילה נכנסתי עמוק מתחת לשמיכה עם העט ונישקתי אותו כל עוד רוחי בי חשבתי לעצמי היא הרי החזיקה אותו כל הזמן בין שפתיה ועכשיו אני מנשק ומנשק אותה .

למחרת בבית הספר היא הסתכלה בי והפסיקה לחייך היא נראתה מאד עצובה ומאד לא שקטה באחת ההפסקות שחקתי בכדור גומי משחק שקראו לו עמודו ואז כאילו לא בכוונה גלגלתי את הכדור לכיוון רגליה רצתי לקחת את הכדור וכשהתכופפתי ראיתי קרוב את רגילה שהיו מלאות בשערות שחורות לרגע אחזתי בכדור כשאני רכון להיות בטוח שאני רואה באמת את השערות ברגליה .

התרוממתי והסתכלתי בה והיא החזירה לי מבט נוגה עם הרבה חום וסימפטיה הסתכלתי בפניה היפות אבל מראה השערות ברגלים לא הניח לי הלכתי משם ויותר לא באתי לטיולים ברחוב הראשי .

היום יפה נשואה לשאול והם גרים בבית פרטי במושבה יש להם ארבעה ילדים וסוס .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה