יום חמישי, 17 ביוני 2010

שרגא אתה אח.

שלום הטריפוליטאי ליפף סביב המצח חתיכת בד שקרע מאיזה סדין ישן וקשר בחוזקה, בן זונה הכאב ראש הזה נשאר אצלי לעשות שבת, ראשו היה שמוט עיניו התגלגלו בכל פעם שנשמע איזה רעש, הוא מלמל כל הזמן מילים רפויות, תקוה תעמידי לשרגא ואייל תה ואל תשכחי אחרי כן להחביא את הגז, איפה הלכה הבת זונה הוא הרים את הראש והסתכל לעבר חדר הילדים, אולי הלכה להשין את הילדים, בחוץ נשמעה ירייה הוא התכופף וצעק תחביא תקוה תחביא את הילדים אני חושב שדוד מחדד דפק כדור למישל, אימא שלו זונה מישל מדבר יותר מידי בזמן האחרון, בטלוויזיה הקרינו מיקי מאוס צווחני בשחור לבן.
שלום הטריפוליטאי כבר שבע שנים מכור להרואין הוא שוקל ארבעים ושמונה קילו בפיו חסרות כל השיניים הקדמיות זרועותיו מחוררות ועמוסות שיטפי דם הוא מתנהל באיטיות ובחוסר משקל הוא גר בשוק התורכים מאחורי קולנוע רון בחיפה יש לו בשוק שלוש באסטות שהסחורה בהן מתחלפת אחת לשבוע, קבוצת נערים בני שש עשרה פורצת בשבילו וגונבת בלילה מכל הבא ליד ובבוקר מפזרים את הסחורה בבאסטות, מוריס בן אחותו מנהל את המכירות, בדרך כלל שלום יושב בבלקון בקומה שלוש עם כוס תה חזק וסיגריה מלבורו וצופה על הבסטות כל קונה שהיה מבקש לקנות איזה משהו מוריס היה מרים את העיניים מסתכל על שלום ושלום היה מאשר עם הראש, למה ? שאולי חס וחלילה לא יבוא איזה סמוי לעשות בדיקה ויחרב את הבסטות כמו שעשו לו בערב ראש השנה.
נו מה עכשיו...המריץ שרגא יש איזה משהו לעשן, לא בריא לעשן... מלמל שלום שרגא אתה אח ושלום אומר לך אל תתקרב בן זונה הסם... הוא הושיט לו נייר כסף שבתוכו נחה אצבע חשיש, נאפס טוב מביא תיאבון אמר שלום ועצם את עיניו, תוך רגע העמיד שרגא ג'וינט על הרגליים החדר התמלא עשן לבן וריחני, תקוה נכנסה לחדר עם סל חיתולים ושאלה אם לשים מים, למה לא.
תיאטרון חיפה שוכן ברחוב פבזנר מתחתיו יש גן ציבורי עם הרבה נדנדות ומגלשות
בשעות אחר הצהרים מתמלא הגן בילדים צווחנים שלפעמים שומעים אותם בתוך האולם. טיפה למטה מהגן יש ירידה שמובילה לשוק התורכים השוק שאבא ואמא שלי קנו בו פעם בשבוע ירקות ופירות.
בהפסקות צהרים של החזרות היינו יורדים שרגא ואני לשוק התורכים לאכול מרק רגל אצל מריומה גווילי ואחרי זה קופצים לשלום למלא את הראש, שרגא הצליח לשכנע אותי שאם בחזרות אתה מסטול אתה יכול להביא יופי של תוצאה, הוא סיפר
לי שבלוס אנג'לס כל השחקנים רגע לפני שמפעלים את המצלמה מוצצים את האצבעות כי הם שמים בין הציפורניים קוקאין בשביל להיות יותר האפי בשוט.
שלום נפל מהספה וחטף סנוקרת לא נעימה בכתף הוא פלט קללה עסיסית וצרח לעבר תקוה מה עם הילדים תשיני אותם כבר, כמו שזה נראה כרגע ימיו של שלום ספורים הוא היה שקוע עמוק בסם, לתוך החדר נכנס ילד ערום עם אף לא מקונח, שלום הרים לרגע את הראש והסתכל בעיניים כבויות על הילד... מה אבא'לה,
תראה איזה בונבון בוא תן לאבא בוסה כשהילד התקרב שלום כבר לא היה איתו
הוא צלל לתוך עצמו.
פתאום נשמעה נקישה חזקה בדלת לפתוח משטרה שרגא העיף את החתיכה דרך החלון שלום פתח את העיניים ושאל מי בדלת שרגא לחש לו משטרה שילכו לעזאזל הוא מלמל ועצם את העיניים, שוב נשמעה נקישה שרגא סימן לי לסתום את הפה, ירדנו לישיבה על הרצפה, תפתחו בני זונות אם לא אנחנו נכנסים עם המשקוף, שלום שוב פתח את העיניים לפתע השתרר שקט שרגא סימן לי לזחול אחריו, תוך חצי רגע מצאתי את עצמי מול דלת אחורית של הבית, שרגא התרומם לאט ופתח בזהירות את הידית צירי הדלת חרקו, נעלמנו משם כל עוד נשימה באפנו ורצנו כמו

שני מטורפים במעלה הרחוב, כשהגענו לתיאטרון על טיפות האוויר האחרונות פגש אותנו יוסי קלמן שהמתין בפתח עם סגריה כבויה בזוית הפה הוא רתח מזעם אבל שמר על פנים קפואות כשחלפנו על פניו הוא שיגר לעברנו קללה עסיסית בפולנית ואמר יש לכל אחד מאה שקל קנס, שרגא גער בו על מה מאה שקל והוא בשקט גרמני ועיניים בוהקות סינן עם הרבה רוגז אני מנהל את ההצגות פה ואני מחליט ואם תוסיף עוד מילה זה יגיע למאתיים, לא באים לחזרה מתי שרוצים פה זה לא בית זונות עוד פעם אתם עושים לי קונצים אני עולה למוניה ודורש להעיף אתכם מכאן.
בשבוע האחרון של החזרות הדם בגוף זורם בקצב רצחני אתה לא מוצא שקט כל רגע שבורח לך בין האצבעות גורם לכאבי לב גדולים אלה רגעים נשגבים ומייסרים
רגעים של מתח וחרדה רגעים של מוות ולידה ומה לא .
החזרה הגנראלית ביום שישי היא כמו להגיע אל פסגה אחרי ימים ארוכים של
טיפוס וקשיי נשימה, כל כדורית בתוך צינור הדם עומדת בדום מתוח וממתינה להוראה, חדרי המלחמה בגוף ממורקים ומוכנים לפקודה, מי יודע מה יחשבו, מי
יודע מה יכתבו, מה יגידו, כל פעם אותה מחזוריות שהופכת אותך למכור עד יום מותך.
לחזרה הגנראלית מזמינים רק משפחה קרובה ועוד כל מיני פרוטקציונרים חיפאים
שקרובים לצלחת ואף פעם לא משאירים בה כלום, שרגא אמר לי שהוא מזמין את שלום לחזרה, אתה מטורף צרחתי עליו אין לו מושג מה זה לשבת בתיאטרון וחוץ מזה לא יכניסו אותו, נביא אותו דרך כניסת שחקנים מוקדם ושישב אצלי בחדר ולקראת ההתחלה נוריד אותו לאולם דרך הדלת במרתף, מה יש לא מגיע לו..?
שלום ישב בחדר של שרגא ורעד בכל גופו רצתי למזנון של בנו להביא לו כוס תה
ברמקולים נשמע קולו של יוסי קלמן צלצול שני, אני רותח מהתרגשות שרגא
הוביל את שלום והושיב אותו בשורה ראשונה בכסא צדדי.
לקראת סוף המערכה הראשונה יש סצנה שמישהו מנסה להתנפל על שרגא מאחור
שקט מוחלט באולם שרגא עומד מתוח ואומר טקסט מאחור מתגנב השחקן ומנסה להתנפל על שרגא , רגע לפני קם שלום מהכסא וצועק בלי לשים לב איפה הוא..
שרגא תיזהר הבן זונה בא מאחורה, אני מזיין האימא שלו,
הכל קפא,
שרגא לא זז, שלום התקרב לקדמת הבמה וניסה לעלות, עוף מפה יא בן זונה מי יגע בחבר של אני מזיין לו האימא...
באולם התחיל רחש קולני, חלק מהקהל קם לראות מי הצועק, חלק חשבו שזה
שייך להצגה, שרגא ניגש אל שלום וניסה ללחוש לו משהו באוזן שלום צעק... לא
רוצה הוא לא יגע בך, עמדתי מאחורי הקלעים ולא ידעתי את נפשי.
יוסי קלמן סגר את המסך והדליק אור באולם.
מהומה גדולה קמה באולם תוך מספר רגעים נכנסו שני שוטרים ולקחו את שלום.
עוד באותו לילה זימן מוניה את שרגא ונזף בו,
שרגא אמר למוניה שגם אני הייתי מעורב.
אחרי כמה שנים שמעתי ששלום זכה בפרס הראשון בטוטו.
אחרי עוד שנה הוא נפטר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה