יום חמישי, 17 ביוני 2010

ישקה איש יקר

לא שחס וחלילה יש לי חצי טענה לחברת קדישא שעושה סביב השעון לשבח את
איכות חייהם של המתים, ולא שיש לי משהו ישיר ופוצע נגד כל אנשיה.
אני מבקש להלין באופן יהודי ולא חרדי מול מנכ"ל חברת קדישא אזור המרכז.

הרב הנכבד שמבחינתי הוא הקודקוד לחיים מתוקנים , הוא איש שעל פי מה שמסתבר איבד כל קשר למה שחי מסביבו.
מבחינתו אף אחד לא קיים, גם כאלה שמבקשים הסברים על התנהלות לא מי יודע
מה ברורה.

הוא יושב על כסא החיים וממית כל צורך או רצון של האזרח הקטן לקבל הסבר.
הוא פשוט לא מגיב ולא עונה ולא מטריח את עצמו לשום בקשה או פניה בכתב .
יש לו את העולם שלו ושל חבריו המיושרים ומעבר לזה שכולם ימותו.

היחס וההתנהלות האלו מזכירים את עולם האופל, לא שזה מפתיע אם את רוב שעותיך אתה עושה בסביבה חשוכה, אבל עדין אני מבקש ממנו חתיכת הסבר
לכאלה שעוד חיים, והוא הרב המכובד כמובן לא בונה על זה ובצדק.

ועל מה אני מבקש הסברים ?
יש מימסר שהוא בגדר חוק שאומר "כל אדם שניפטר ואשר אין למשפחתו דרישות
מיוחדות לגבי מקום קבורתו זכאי להיקבר ללא תשלום כאשר עלות הקבורה
מממונת ע"י המוסד לביטוח לאומי".

לא עלינו חמי איש יקר נפטר מהעולם.
עוד באותו יום פתחנו במשא של ברורים, בחברת קדישא ביקשו להסביר לנו
בעדינות שמאד כדאי לנו שנערוך את הסדרי הקבורה דרך קבלן שעיסוקו פרוצדורות של מוות, ניסיתי ללחוץ עוד טיפה כדי להבין למה החברה עצמה לא
עושה את המוטל עליה מכוח החוק, והאיש מטעמה ביקש להגיד לי בלחש שאף אחד
לא ישמע כמו עצה לחיים ולמוות שאם אני רוצה שהכל ידפוק שאקח את הקבלן.

נו טוב , מי לא רוצה שהכל ידפוק בחיים שלא לדבר על המתים, בקשתי שיפנה אותי
למישהו טוב והוא אמר לי עוד יותר בלחש שיש אחד שיש לו קשר ישיר לבורא ותוך כמה רגעים הכל יסתדר.

התקשרתי לקבלן המיתולוגי ובעבור 1,900 ₪ הכל התחיל לרוץ במהירות האור,
הקבלן אמרי לי שבנוסף לכסף שאני משלם לו אני צריך לשלם 5,800 ₪ על הקבר.
בקשתי להגיד לו שמכוח החוק אין שום סיבה שאני אשלם את הסכום והוא אמר לי מה אתה רוצה ממני זה הולך לחברת קדישא, על מה? שאלתי, תשאל אותם הוא
אמר...

התקשרתי לחברת קדישא לבדוק בעבור מה צריך לשלם על הקבר, אותו אברך
שנידב לי אינפורמציה על הקבלן כבר לא היה במשרד היתה לו כנראה איזה ערבית על הראש, ביקשתי מאברך אחר לברר על מה התשלום ואז הוא ירה משפטי דת שלא פשוט היה לעכל ולהבין, בסוף המשפטים הוא אמר לי שעכשיו הם יוצאים במבצע שבאותו סכום אפשר לקבור את האבא ומעליו את האמא שתמות, הוא אמר לי שכדי לי לקפוץ על המציאה כי אחרי זה יהיה מאוחר.


שאלתי אותו למה הוא מתכוון שהוא אומר "אחרי זה יהיה מאוחר " אז הוא אמר לי שהוא לא יכול כרגע לפרט.

אני לא מאחל לאף אחד להימצא בסיטואציה של פרידה ופרוצדורה של מוות, אבל
הרגעים בוערים וצריך לקבל החלטה, מחוסר ברירה אני מאשר לקבוצה את הסכום
כולל המבצע, אם כבר אז כבר.

רגע לפני הלוויה התנהלו בגלי העומק כל מיני פניות עדינות עוקפות בורא על כמה לירות שכדאי להפריש לקברנים ולחזנים אם אני רוצה הלוויה ברמה גבוה, בקשתי
להבין מה זאת הלוויה ברמה נמוכה ומה זה הלוויה ברמה גבוהה, אף אחד מהפונים
לא הצליח להסביר רק עשה עם עיניים לכיוון הבורא.

בכמה ההלוויה ברמה גבוהה ? שאלתי, ואמרו לי שהם לא מדברים על סכומים כל
אחד נותן כיד הטובה עליו.
עשיתי עם הראש כאילו שאני מסכים ומאשר.

במהלך ההלוויה לא התקיים שום מופע פירוטכני או איזה קונץ ששדרג את ההלוויה
יש בור ובתוכו שמים את המת מכסים ושלום על ישראל.

מה שכן, הרב שניהל והניע לא הפסיק לספר לי במהלך הכיסוי איזה סלברטיז וטלאנט עברו לו מתחת לידים וכולם מאד מחבבים אותו.

החלטתי שאני לא משלם גרוש למרות כל מיני סימנים שסימנתי לפני, הבושה והחרפה מכל המהלך הוסיפה לא מעט כאב ועליבות למסע ההלוויה שבלי שום קשר הכאב והצער היו גדולים .

אחד מקברנים לא עמד בלחץ והסיר את הבושה ובא אלי קרוב וביקש כמה לירות,
שאלתי על מה ? והוא אמר לי שבית קברות זה דבר קדוש וצריך לתת תרומה,
אמרתי לו שבשבילי קדוש איפה שחיים לא איפה שמתים.

בסוף ימי השבעה ביקשתי לדבר ולברר עם מנכ"ל חברת קדישא כמה וכמה פרטים בנוגע לסכומים וההתנהלות, כמובן שעד שלא קבלתי תשובה בטלפון הוספתי שני מכתבים .

פתאום אני מבין שיותר זול לחיות.

ישראל היקר אני מבקש סליחה ומחילה על שנאלצתי לנסות ולעשות על חשבון כבודך טיפה סדר באירוע, זה למענך למעננו ולמען טיפת הכבוד שכולנו כל כך צריכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה