יום חמישי, 17 ביוני 2010

מניפולציה חרדית.

אני מבקש להעביר לכם סטנוגרמה של שיחה שהייתה לי עם הקדוש ברוך הוא אחרי אירוע שהשאיר טעם מאד מר בפה.

א.
אבינו שבשמים השעה שעת בוקר מוקדמת ואני מבקש בכל לשון לגזול ממך כמה רגעים כמו בכל בוקר לפני שהעולם מתעורר לנו בפרצוף ומחוקק חוקים קשים.
ה.
אני איתך
א.
אני מבקש לא לדקלם בפניך משפטים שנכתבו לפני אלפי שנים ולא לעשות כפיפות שמיכה מול וילון עם רקמה מזהב, אני מבקש לדבר איתך
בישראלית רק מה שאני חושב באמת כי הכל בא מתוך אהבה והערכה גדולה אליך.
ה.
אני שמח כמו בכל בוקר, כי נקעה נפשי מהדקלומים האלה ומהעירובים שכל אחד ממציא ומפענח, אני כל כך מצפה שיגידו לי מה חושבים ומרגישים זה תמיד יותר קצר ויותר מועיל ומביא למקומות יותר נכונים.
א.
אדוני הקדוש כמו שאתה שומע ויודע אני מגיש ביחד עם נציג בכיר של המגזר החרדי תוכנית ברדיו קול חי תחת יוזמה נהדרת ונשמתית של צו פיוס.
ה.
אני יודע לפעמים יוצא לשמוע ואני לא תמיד מסכים אבל מכבד כל מילה שנאמרת שם.

א
אני נשבע שבועת צופה שלא אמרתי שם פעם אחת משהו כדי להקניט או להעליב או פוגע, באתי הכי פתוח והכי קשוב לנהל שיח פייסני שיקרב ויאחד את החיים הכל כך מפוצלים והכל כך מדממים כאן למטה.
ה.
יוזמה מבורכת וכנה אבל זה לא נותן לך תעודת ביטוח לשום דבר שאתה אומר או חושב כמובן מאליו, יש דסיפלינות שלא באות מתרבות החיים שלך ואתה צריך לכבד אותם.
א.
אני נשבע שאני מנסה הכי בעולם לכבד, ולא תמיד יודע איך ובגלל זה אני בא קשוב וכל כך פוזיטיבי.
ה.
נניח
א.
עד לפני כמה חודשים ניהלתי את השיח הזה עם קובי אריאלי איש חכם באופן מיוחד, איש שחושב קידמה, שמנהל את חייו הדתיים עם עיניים פתוחות ועושה שרות מאד יעיל לתדמית של העולם החרדי שכל כך ניפגע בשנים האחרונות
ה.
אני לא פעם חולק עליו אבל אוהב את הטמפרטורה שהוא מייצר.
א.
מסתובב בתחנה איש מאד לוחמני עטור בזקן לבן שאמור להשגיח מטעם לא יודע מי על המוסר הכל כך ירוד של הרחוב החרדי ונתון ללחצים פוליטיים של הרחוב החרדי ועל פיו יקום ויפול דבר בכל מה שקשור לתוכן שהתחנה משדרת.
ה.
מכיר אותו, בכל פעם שאני שומע את שמו מפלס הרוגז שלי מרקיע שחקים
א.
השחקים שאתה מדבר עליהם זה לא צחוק...
ה.
עשה לי טובה אין לי זמן לבדיחות...
א.
שומר הכשרות הספרותי הזה החליט להטיל את מרותו ולמחוק את קובי אריאלי ממפת השידורים כי על פי דעתו המאד צרה והמאד לא מפותחת קובי לא השיב מלחמה ולא נתן פייט כדי לנצח בשם המגזר החרדי, הוא
רצה מישהו יותר לוחמני ויתר בוטה שיכניס לי מתחת לחגורה ואני לא באתי אף פעם עם חגורה ..
ה.
מכיר את הסיפור
א.
ו..

ה.
ו..מאד לא אוהב אותו, מאד לא אוהב את ההתנהלות של כל מיני אנשים שהפכו בגלל בטלנות ורדיפת הפרנסות לשליחים שלי, מאד לא אוהב
א.
החליף אותו ברוב פאר וכבוד ישי לפידות שקיבל כנראה הוראות ברורות מהמטה העליון להחדיר רוח קרב ולהלום כל עוד רוחו ודעתו משגת.
ה.
מכיר גם אותו ואת החזות הכפולה שהוא מדיף
א.
ואכן השיחות איתו הפכו לשיחות בוכלטריות חסרות כבוד וחסרות בינה,
הוא מנהל את דבריו כמו רוכל בשוק של גנבים ולא מנסה בשום רגע להקשיב, הוא טוען ויורה וברוב המקרים אפילו לא מכוון.
ה.
אז למה אתה צריך את זה על הראש, קום ולך.
א.
אני לא רוצה לקום וללכת, כי לקום וללכת זה הכי קל והכי תבוסתני, לקום וללכת זה לא משהו שאני מכיר ויודע מהתורה שאתה כל כך רוצה שישמרו לך עליה.
אני רוצה להישאר כי אני חושב שהדיון הזה הוא הכרחי ונחוץ ופותח פה ושם נקב לאוויר יותר נקי ופחות מורעל.
ה.
בטח לא כמו הניסיון האחרון שלך שנתת דרור למחשבות שלך והפכת לגס רוח !!
א.
אני משדר כמעט שנתיים ובאף רגע לא הייתי כזה בוטה והיו רגעים לא מעטים שעמד לי על קצה הלשון טיל טומהוק אבל לא שיגרתי...
עם הזמן הפכתי לכל כך מכבד ומוקיר את המגזר החרדי והדתי אבל הפעם כעסתי עד עמקי נשמתי, כעסתי על הזלזול ועל מעשה מניפולטיבי ועל העובדה ששוב ושוב מהטל בי היושב מולי ומסמפלר משפטים נלוזים ולא מבין את מהות הדיון ומה תפקידו של השיח הזה.
כל כך שקופות הפקודות שנותן לו המשגיח, כל כך נחותה הדרך שבה הוא מבצע אותם.
אני נשבע לך ריבונו של עולם, שאין לי כוונה ולא הייתה לי להגיד דברים רעים אבל הם יצאו מהלב ומה שיוצא מהלב אי אפשר להחזיר.
ה.
מה אתה רוצה שאני אגיד להם ?
א.
כלום, כלום אני לא רוצה שתגיד להם, כי אולי כלום לא יעזור.

ה.
אין דבר כזה, אני לא מוכן להסכים לאפשרות שכלום לא יעזור, תבקש סליחה ובמקום שמבקשים סליחה תמיד ימצא מישהו לסלוח.
ותמיד תמיד תגיד את האמת שלך גם אם זה יסדוק פה ושם אוזניים עדינות.
אל תרים ידיים למרות שכולם שם רוצים להיפטר ממך.
א.
איך אתה יודע שרוצים להיפטר ממני
ה.
מה זאת אומרת איך ? אני יודע הכל, אני אלוהים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה